عناصر مورد نیاز در اتاق کودک
1402/10/04
بازدید 67

عناصر مورد نیاز در اتاق کودک

 استفاده از تزیینات خاص

با استفاده از عناصری خاص و چشم نواز می توانید هم جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکتان ببخشید و هم کنجکاوی کودک را برانگیزید. استفاده از ریسه، پوسترهای کودکانه، تابلوها و عناصری که آویزان می شوند و ... می توانند تاثیر زیادی روی محیط و کودک بگذارند. همچنین طراحی و نقاشی روی یکی از دیوارها نیز می تواند خلاقیت و رویاپردازی را در کودک شما پرورش دهد.

 

ساخت نقطه ای امن برای کودک

داشتن یک فضای دنج و امن در اتاق خواب باعث آرامش بیشتر و همچنین جلب توجه کودک می شود و همچنین باعث می شود که کودک میل بیشتری به در اتاق ماندن داشته باشد. فضاهای امن می توانند فضایی مانند یک چادر سرخپوستی یا فضای کوچک بازی و یا خانه های کارتونی کوچک و ... باشند.

 

استفاده از قفسه بندی

از آنجایی که کودکان وسایل زیادی دارند و مهم است که بتوانند به خیلی از وسایل مانند اسباب بازی ها و ... دسترسی داشته باشند . هنگام دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک از قفسه های مختلف در اتاق استفاده کنید که هم همه چیز را در خود جای دهد و هم قابل دسترس برای کودکان باشد.

 

استفاده از کفپوش مناسب و هیجان انگیز

برای پوشاندن کف اتاق خواب کودکان در طراحی داخلی آن نیازی نیست که فقط از یک فرش ساده استفاده کنید. میتوانید با کمی خلاقیت از عناصر و طرح هایی استفاده کنید که کودک را به وجد بیاورد و باعث شادی بیشتر آن بشود. برای مثال می توانید طرح فرشی را انتخاب کنید که شکل یک بازی مانند مار و پله و ... باشد تا کودک حتی با فرش کف اتاقش هم احساس هیجان زدگی و خوشحالی کند.

 

استفاده از کوسن های رنگی و طرح دار

بیشتر بچه ها از هر چیز رنگی و نرمی خوششان می آید و شما می توانید با استفاده از کوسن ها و بالشتک های رنگی رنگی و نرمی که روی تخت و مبلمانشان می گذارید حس بهتری به دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکتان و در نتیجه خود کودک ببخشید.

 

توجه در انتخاب تخت خواب کودک

هنگام انتخاب تخت خواب کودک باید دقت کنید که در یک اتاق خواب اصلی ترین عنصر آن تخت خواب می باشد. برای اتاق خواب کودک باید توجه شود که تخت خواب هم باید به شکلی باشد که باعث آرامش کودک شود و او در آن احساس راحتی کند و هم باید به گونه ای باشد که احساس هیجان و کنجکاوی و شادی را در کودک ایجاد کند.

ارتفاع تخت کودک باید کم باشد تا او برای بالا رفتن و پپایین آمدن از آن مشکلی نداشته باشد و امکان آسیب دیدن آن کم باشد. همچنین می توان هنگام انتخاب اندازه ی آن را طوری در نظر گرفت که در دوران نوجوانی هم مورد استفاده قرار بگیرد و در هزینه ها صرفه جویی شود.

 

ایمنی در کنار طراحی زیبا و هیجان انگیز

از آنجایی که کودک در سنین مختلف می تواند بسیار آسیب پذیر باشد باید در انتخاب حتی ریزترین عناصر اتاق خواب کودک توجه نشان داد. برای مثال یک تخت خواب حفاظ دار می تواند تا سن یکسالگی بسیار امن باشد اما همین که کودک شروع به راه رفتن می کند همین حفاظ می تواند باعث افتادن و آسیب دیدن وی شود.

از خرید وسایلی که قسمت تیزی دارند باید بسیار پرهیز کرد و همچنین پریزهای برق و هر چیزی که کوچکترین خطر را شامل می شود باید از دسترس کودک پنهان نمود. ایمنی در کنار آسایش، زیبایی و هیجان انگیزی می تواند اتاقی بسیار مطلوب را برای کودک بسازد و هم خیال پدر و مادر را از بودن کودک در اتاق راحت کند و هم کودک تمایل بیشتری به داخل اتاق ماندن داشته باشد.

 

گردآوری  و ترجمه خانم سهرابی

دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

ارتباط میان عادات نمایشگر با رشد توانایی های شناختی کودکان
ارتباط میان عادات نمایشگر با رشد توانایی های شناختی کودکان
ارتباط میان عادات نمایشگر با رشد توانایی های شناختی کودکان
1402/12/01
اخبار سازمان نظام روانشناسی
اخبار سازمان نظام روانشناسی
اخبار سازمان نظام روانشناسی
1402/08/02
روانشناسی رنگها
روانشناسی رنگها
روانشناسی رنگها
1402/10/04
راهکارهای ایجاد اعتماد به نفس در کودک
راهکارهای ایجاد اعتماد به نفس در کودک
راهکارهای ایجاد اعتماد به نفس در کودک
1402/11/19

برچسب‌ها

طراحی و برنامه نویسی توسط شرکت مهندسی ره رایان